Intermezzo III.

2. dubna 2007 v 10:47 | Petricek
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 pavliCZECH pavliCZECH | 3. dubna 2007 v 14:56 | Reagovat

Pane vrchní!!!... jednu vídeňskou roštěnou...ahhhh a pivečko, abych neleknul žízní

2 Petricek Petricek | Web | 3. dubna 2007 v 22:25 | Reagovat

a jako přílohu si dáte nové bramůrky, či sterilované zelíčko?

3 pavliCZECH pavliCZECH | Web | 5. dubna 2007 v 2:50 | Reagovat

švestkový kompůtek,ahhh

4 Petricek Petricek | Web | 5. dubna 2007 v 10:45 | Reagovat

A k pivíčku si dáte Jednohubku se sardelovým očkem?

5 pavliCZECH pavliCZECH | Web | 5. dubna 2007 v 22:32 | Reagovat

*TIRED*

6 kalba kalba | Web | 9. dubna 2007 v 13:24 | Reagovat

to sou ceny, i beda travnicek by zaplakal.. kam se hrabe jeho kolo stesti!

7 Vasek Vasek | 10. dubna 2007 v 9:22 | Reagovat

Vzhledem k tehdejší výši platu žádný div!!!

8 petrz petrz | E-mail | 10. dubna 2007 v 17:13 | Reagovat

ale ano pres vysi platu ty ceny byly nadherne

9 Vasek Vasek | 11. dubna 2007 v 12:25 | Reagovat

To jo, to jo-to zasejc vo tom žádná!!! :-) x 15

10 Janicka Janicka | Web | 11. dubna 2007 v 12:31 | Reagovat

ano ano a stejne bylo nadherne, ze ty ceny vubec nerespektovaly skutecnou hodnotu zbozi, nacez cele cssr nadherne krachovalo...

11 petrz petrz | E-mail | 11. dubna 2007 v 13:27 | Reagovat

myslim ze krachovalo kontrolovane a min nez je tomu dnes. prosti lide byli spokojeni

12 Janicka Janicka | Web | 11. dubna 2007 v 14:04 | Reagovat

kteri lide byli spokojeni??? urcite ne ti, kteri nesmeli cestovat do zahranici, urcite ne ti, kteri museli stat fronty na mandarinky, ktere byly k sehnani jen o vanocich, urcite ne ti, kteri nemohli z politickych duvodu studovat, urcite ne ti, kteri se nemohli svobodne prihlasit ke sve vire, urcite ne ti, kteri byli odposlouchavani, urcite ne ti, kteri byli z politickych duvodu zavreni, urcite ne ti, kteri byli vydirani a stoprocentne urcite ne ti, kteri byli za svoje nazory popraveni...

13 Janicka Janicka | Web | 11. dubna 2007 v 14:06 | Reagovat

fuj, to sem se nasrala...

14 petrz petrz | E-mail | 11. dubna 2007 v 15:23 | Reagovat

takovyh lidi ktere si ted vyjmenovala bylo min nez tech kteri byli spokojeni

15 Janicka Janicka | Web | 11. dubna 2007 v 16:26 | Reagovat

myslim, ze pokud by byla vetsina spolecnosti spokojena, nedoslo by na podzim 89 k zadnemu prevratu... a propos, neni normalni, aby stat kecal lidem do toho, jak maji zit, co muzou a nemuzou cist a s kym se muzou nebo nemuzou stykat. nebo s timhle tvrzenim nesouhlasis?

16 petrz petrz | E-mail | 11. dubna 2007 v 16:47 | Reagovat

myslim ze dnes by vetsina lidi vymenila ty zakazane knihy, dovolene a mandarinky za levne sluzby, levnou lekarskou peci a bezplatne studovani. btw kolik lidi delalo v roce 1989 revoluci? nikdo z mych znamich ani pribuznych u toho nebyl a v listopadu 89 ani spousta lidi nevedela kdo to ten havel je. revoluci prakticky delalo par disidentu a nekolik tisic studentu z prahy, coz nelze povazovat za cely narod. naopak fakt je ten, ze kazdy 10 clovek byl v te dobe ve strane. samozrejme nesouhlasim s tim aby vlada rikala lidem jak zit ale netusim co tim mas na mysli. nesouhlasim s jakoukoli diktaturou protoze diktatura, a ne komunismus, zpusobovala politicke procesy a posilala lidi do uranovych dolu.

17 pavliCZECH pavliCZECH | 13. dubna 2007 v 14:28 | Reagovat

a je zajímavé, že zrovna komunismus měl tu smůlu, že se k tý diktatůře náhodou namanul,co??? jdi se vycpat. Jsou věci, které se nerelativizují!!!

18 petrz petrz | E-mail | 15. dubna 2007 v 15:17 | Reagovat

to pavliCZECH: kdyz zname kapitalismus+demokracii, komunismus+diktaturu a kapitalismus+diktaturu, proc se nikdo nepokusil o komunismus+demokracii? v 60tych letech se k tomu spelo, stejne jako na konci let 80tych (ale to uz bylo pozde). vsichni bojuji proti spatnemu nepriteli, pro me je komunista ten kdo se opravdu ridi jejich zasadami, bere bohatym a dava chudym, ten kdo se ridi podle marxe, engelse a lenina a ne podle husaka a jinych.

19 Janicka Janicka | Web | 16. dubna 2007 v 16:44 | Reagovat

muzu se zeptat, proc by mel nekdo brat bohatym a rozdavat to chudym, kdyz ty bohaty daleko vic makaj a svoje prachy si zaslouzi? proc by meli chudi dostavat penize, ktere si nevydelali? proc by meli lidi, kteri se pracovne snazi, doplacet na nekoho, kdo se flaka na podpore??? takovyhle system vede k tomu, ze lidi (i ti pracoviti a uspesni) ztraci motivaci pracovat. proc by taky meli, ze, kdyz by ve vysledku dostali stejne penez, jako nepracujici...

20 petrz petrz | E-mail | 16. dubna 2007 v 17:27 | Reagovat

to Janicka: samozrejme ze penize by se meli rozdelovat spravedlive, ale komunismus neprisel na to jak "merit praci", takze 50% naroda zilo spokojeny zivot, protoze se mohli flakat. stat se o ne postaral. a pak prisla revoluce, lidi se tesili, ale hned procitli, protoze zjistili ze se musi snazit. i ted nektery makaj jako srouby a vydelaj min nez naky sefove co celej den hrajou golf. teoreticky je komunismus naprosto dokonaly, prakticky je v soucasne dobe nemozny. vzdyt marx rekl, ze revoluce bude v nejrozvynutejsi kapitalisticke zemi, ale lenin ji udelal v te ekonomicky nejslabsi. jestli mel pravdu tak opravdova komunisticka revoluce teprve prijde

21 pavliCZECH pavliCZECH | Web | 17. dubna 2007 v 14:01 | Reagovat

žádná komunistická revoluce nepřijde a komunistická ideologie je jedna velká demagogie a utopie, zkrátka v reálném světě neproveditelná, všechny pokusy o její zavedení selhali a selhávají. Nic dobrého komunismus nepřinesl, skutečně nic. A jestli máš vžitou představu, že šéf firmy celé dny pokuřuje kohiby, pije drahé koktejly a hraje golf, nemá se s tebopu skutečně cenu bavit a dle tvého smýšlení bych ti opravdu doporučoval volit KSČM dle úsloví "každý k svému"

22 petrz petrz | E-mail | 17. dubna 2007 v 17:30 | Reagovat

kdo rika ze komunisticka revoluce uz byla? to ze si komunisti rikali prece nic neznamena, kdu-csl jsou taky "krestani" a ve skutecnosti skoro nikdo nechodi do kostela. samozrejme nerikam ze se vsichni vysoce postaveni lide flakaji, ale vetsinou je pravdou ze maji mnohem lehci zivot nez jejich podrizeni.

23 Janicka Janicka | Web | 19. dubna 2007 v 19:46 | Reagovat

tak jiste, komunisticka myslenka je krasna, ale hluboce utopicka... nikdy nikdy nikdy neni realizovatelna bez diktatury. sssr, vychodni blok, cina, kuba, severni korea - tady vsude komunismus vladl nebo vladne a nese s sebou ruku v ruce potirani zakladnich lidskych prav.

a nesouhlasim, ze vysoce postaveni lide maji lehci zivot. samotne penize zivot lehcim neudelaji. delnik ve fabrice sice pracuje tezce fyzicky a za mensi prachy nez jeji vedeni, ale po sichte odchazi domu s cistou hlavou, nenosi si praci domu. naopak u jeho sefa lze predpokladat, ze stravil celkem hodne casu svym sebevzdelavanim, travi v praci vic casu nez osm hodin denne, je treba pod tlakem vlastnika te firmy ohledne vynosu atd. a rozhodne pro nej prace nekonci odpichnutim pichacek na vratnici ve ctyri odpoledne + ma samozrejme odpovednost za to, aby delnici vubec nejakou praci meli. copak opravdu nechapes, ze si ty vetsi prachy zaslouzi uz jenom z toho duvodu, ze napr. manualni praci muze delat kdekdo, ale spravnou marketingovou strategii umi vymyslet jeden clovek z deseti tisic?

btw. co tridni boj? ten ti taky prijde jako dobra myslenka?

24 petrz petrz | E-mail | 20. dubna 2007 v 18:45 | Reagovat

vychodni blok, cina, kuba, severni korea - tyhle vsechny zeme byly primo ovlivneny sovetskym svazem, takze u nich byla revoluce provedena "umele" za ucasti lidi ze sssr. na konci 80tych let byla kominterna na dobre ceste demokratizovat se, ale pozde. treba jugoslavie byla jedna ze zemi, kde sssr ztratil vliv a presto se tu komunismus v urcite forme uchoval. a nikdo si na tamnejsi rezim nestezoval - tak mel vypadat komunismus. nakonec vse zkoncilo obcanskou valkou, ale to slo o etnicke rozdily a ne o ideologii. k tem vysoce postavenym a delnikum - i delnik muze delat psychicky narocnou praci. zalezi ovsem na vzdelani, a to je dnes za penize, takze z bohatych vzejdou bohati a z chudych chudi. k tomu tridnimu boji - ten byl vzdycky a ukol komunistu je docilit toho, aby byla 1 trida, cili to je jakesi reseni problemu. samozrejme ale se zaniklou vyssi tridou zustala delnicka a vznikla trida nova: vysoce postaveny clen strany. to sli komunisti vlastne sami proti sobe

25 Janicka Janicka | Web | 21. dubna 2007 v 13:03 | Reagovat

proc by chudi nemohli studovat? skolstvi je u nas (zatim) bezplatne a podminky tak maji vsichni stejne. a pokud jde o financni podporu deti, ta se samozrejme u rodicu studentu predpoklada. je ovsem otazkou, do jake miry si rodice mohou dovolit deti zivit. ale pokud je mi znamo, tak byl nedavno mezi studenty provedeny urcity  vyzkum, ze ktereho vyplynulo, ze 80% VS studentu si privydelava na brigadach nebo je zamestnana na polovicni uvazek. a to je prave dukaz te snahy, prace na sobe a odhodlani se o sebe postarat - necekat, co mi nekdo nasype do ruky, ale makat na tom sam.

ad tridni boj - ukol komunismu je podle tebe docilit toho, aby byla jedna trida... tomu rozumim tak, ze by meli mit napr. dlouhodobe nezamestnani stejne penez jako kazdodenne pracujici lidi... a pri takovehle myslence sem jenom rada, ze uz je komunismus davno odpiskanej (aspon v CR) a ze se takovehle jedne spolecenske tridy uz doufam nedoziju

26 petrz petrz | E-mail | 22. dubna 2007 v 16:39 | Reagovat

vazne je skolstvi zadarmo? a co treba bydleni na kolejich? to zdarma neni. a kde ma chudak odnekud z vesnice bydlet, kdyz kolej je plna? na byt nema... doma bydlet nemuze, musel by dojizdet hodne daleko, ke vsemu napr. vlakem (a ty sou dneska taky dost drahy). urcite by se naslo vic pripadu, kde si je za vzdelani hold nutno priplatit. brigady? je jich dost? tezko rict. o financnim stavu nekterych studentek svedci to, ze kazda 10 foti eroticke snimky a jeste vic jich dela "luxusni spolecnice" pro manageri a jine zbohatliky. a to i na prestiznich universitach, kde se od nich ocekava, ze jednou budou advokatky, managerky, doktorky, sestricky, ekonomky... jeden clovek sam nezmuze nic, ale svoboda je o tom, ze to muze aspon zkouset. zase k tomu tridnimu boji: rozumis tomu spatne. vladnouci vrstvu a tovarniky atd. nahradili nekteri komunisti, ktery vsechny komandovali a spolecensky byli vice uznavani (predsedove vyboru atd.) kolik si myslis, ze bylo dlouhodobe nezamestnanych? stat vse centralne planoval, takze pokud nikdo nic neukrad (to se casto nestavalo), nikde nic nechybelo, vseho bylo dost, prace bylo dost, vsechno bylo vypocitane minimalne na 5 let a byl jednoduse poradek. dnesnich 10 nezamestnanych procent je oproti minulemu rezimu opravdu giganticke cislo.

27 Janicka Janicka | Web | 22. dubna 2007 v 23:49 | Reagovat

takze postupne:

koleje opravdu nejsou zadarmo a nedostavaji je vsichni. nekteri studenti jsou opravdu nuceni se prestehovat (nebo dobrovolne odchazeji) na privaty. stat jim ovsem dava vsem prispevek na bydleni. to v praxi znamena, ze vychazi vicemene stejne bydleni na koleji nebo na private. pokud by meli bydlet studenti na kolejich zadarmo vydelaval bys jenom na dane, protoze by to stalo neskutecny prachy. brigad je dost. to te muzu ujistit. ten, kdo chce pracovat, si praci vzdycky najde (a nemusi jit jenom o nejakou poskockou praci v supermarketech). studentky, ktere foti eroticke fotky, k tomu rozhodne nejsou nuceny. mohly by si vydelavat jinak (zajiste by si tim vsak nevydelaly desetitisice mesicne, ze kterych neodvadeji zadne dane). ze sveho okoli neznam jedinou studentku (a ze jich znam dost), ktera by si penize vydelavala timto zpusobem.

za komunismu byla samozrejme nezamestnanost takrka nulova, protoze nezamestnanym zkratka clovek byt nemohl, jinak by ho komanci zabasli (sic!) ale byla opravdu k necemu ta prace? bylo to sice hezky po peti letech naplanovane, ale nikdo se nestaral, zda je ta prace a produkty z ni plynouci potrebne. cssr byla napr. prvni ve vyrobe kombajnu na svete. vyrabelo se jich tu vic nez v usa. ale k cemu??? k cemu prtava pidizeme potrebuje tolik kombajnu??? a hlavne jde o tu svobodu pracovat nebo nepracovat. a pokud se rozhodnu nepracovat, proc bych mela od statu pobirat naky extra velky prachy? stat se o lidi staral uplne ve vsem a prispel tak k tomu, ze se lidi nebyli v mnoha ripadech schopni o sebe sami postarat (to se projevilo zvlast po revoluci).

a ze se nestavalo, ze by si nekdo neco ukradl? to myslis vazne? co treba okradena slechta? cirkev? a soukromy podnikatele, kterym byl zabaven majetek ve jmenu jzd?

a na zaver jeden priklad za vsechny, muj osobni: sem studentka. rodice moc bohate nemam. dostavam od nich mesicne 4000. 2000 jdou na kolej, ktera ovsem stoji vic. 2000 mam na zivobyti, coz nestaci. tak sem si rekla, ze si najdu praci. jakou praci? nakou, ktera se mi bude hodit v budoucim zamestnani. chci delat ve sfere personalistiky a lidskych zdroju, tak sem se po takove praci poohledla. hned prvni vyberove rizeni sem vyhrala, ale nabidku sem odmitla. treti rizeni opet vyslo a ja praci prijala. v danem zamestnani pracuju na polovicni uvazek uz rok a sem vic nez spokojena. za tu dobu se mi zdvihla mzda vicemene o 100%. v praci sou se mnou spokojeni a ja ziskavam cennou praxi do budouciho povolani. navic - pracuju na oddeleni lidskych zrdoju, vybiram zamestnance. a tak ti muzu potvrdit, ze prace skutecne je. ovsem zajem lidi makat uz zas tak velky neni. na kazde vyberove rizeni, ktere poradame, dorazi pouze 50% uchazecu. zbytek pozvanych neprijde, v drtive vetsine bez omluvy. v nasi firme mame stabilne otevrenych 8 - 10 pozic, ktere nemuzeme uz dlouhodobe obsadit. a nejedna se o nijak podradne prace, mzda na tech pozicich se pohybuje od 15 do 50 000.

co z toho plyne pro me? proc bych nadavala, ze nemam vsechno zadarmo? zadarmo v zivote clovek prece nic nedostane. (a kdyby dostal, tolik by si toho nevazil, jako kdyz na tom musi zamakat) vim, ze sem schopna se o sebe v budoucnu postarat, najit si dobrou praci a byt v ni uspesna.

peceni holubi nelitaji rovnou do pusy. clovek si je musi sam pomyslne ulovit a opect...

28 petrz petrz | E-mail | 23. dubna 2007 v 19:00 | Reagovat

vzdelani: vzdelani je porad drazsi a drazsi. doprava je draha, ubytovani je drahe. pokud od studenta nekdo ocekava, za se bude pilne ucit a pripravovat, nesmi od nej ocekavat, ze zaroven bude kazdou chvili na brigade aby mel na to kde bydlet. navic pravicove vlady hovori o placeni za vysoke skoly, jak je tomu naprilklad v zahranici. vzdelavaci problem myslim globalne, ne jenom nas, u nas si vysokou muze dovolit pomerne siroky okruh lidi, avsak uplatneni jich najde malo.

nezamesnanost: ne, komunisti by opravdu nezavreli nekoho, kdo je nezamestnany. komunisti by mu dali praci, problemy by mel az ve chvili, kdy by do prace umysle nechodil nebo sabotoval a kradl tam.

kombajny: cely vychodni blok ekonomicky spolupracoval, proto byl o nase kombajny zajem na vychod od nas a my jsme nebyli jedinymi spotrebiteli. stejny situace byla napriklad u tramvaji, ktere jsme hojne vyvazeli do madarska a polska. naopak vozy metra byly dodany ze sovetskeho svazu. je lepsi kdyz se jedna zeme specializuje na urcity obor prumyslu.

tvoje prace: vaz si toho zamestnani a vaz si sveho vzdelani, pracuj podle toho jak dokazes. ti, kteri nechodi na ta vyberova rizeni jsou jednoduse lini, a na takovych lidech vsechny ideologie typu "vsichni jsme si rovni" zkrachujou.

29 el pes el pes | E-mail | 15. června 2007 v 12:35 | Reagovat

Pro Petrze............................ty jsi ale neskutečný kretén.......to se jen tak nevidí....

30 petrz petrz | E-mail | 5. července 2007 v 22:18 | Reagovat

to el pes: jestli sis nevsiml tak jsem tu s nekym vedl poklidny rozhovor, nemusis hned urazet

31 Tonda Tonda | 26. února 2010 v 11:01 | Reagovat

Petrz:Tuhle diskuse si nejspis archivuji, abych ukazal, jak nesmyslne je bavit se presvedc.komunistou. Petre, nezlob se, ale jsi naivni. Zkus se zamyslet, proc k. nefungoval. Protoze na svete budou vzdycky lide dobri,zli a lide nekde mezi. PRoto ta myslenka nikdy nemuze fungovat, protoze lide zli ji proste zneuziji a zas to bude o dolech,muceni a kradeni majetku. Dnes se krade, tuneluje, ale rozdil je prave v tom, ze jsme svobodni, byt treba chudi. Nikdo te nemuze zavrit jen za to, ze jsi cetl nejakou knihu,nebo mas jiny nazor. To je vyhoda rezimu,ktery dodrzuje lid.prava.  Na dalsi argumenty uz za me odpovedela Janica, existuji tisice dukazu o tom, ze dobrych 20procent prace za kom. byla prace pro praci. Vyrabelo se do skladu, vyrobky byli ztratove. Tudiz ohanet se nezamestnanosti nema smysl.Pokud je dnes student chudy, musi se sakra ohanet. ALe bohatstvi uspech nezarucuje, naopak, mnoho bohatych studentu na sobe nepracuje(vecirky,pitky), ve finale se tak casto ve svem oboru vzdelaji daleko hure, nez ti kteri na studium nemaji moc casu.
Vim o cem mluvim, prvni vysokou jsem proflakal a prochlastal, druhou si platim sam, mam malo casu, ale studia si konecne vazim a dava mi to mnoho vic.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama